Folie samoprzylepne
Folie samoprzylepne to jeden z najpowszechniejszych materiałów stosowanych w reklamie.
Najczęściej folie wykonane są z PCW. Folie zachowują swoją elastyczność dzięki plastyfikatorom użytym w procesie produkcji.
Ze względu na typ surowca użytego przy produkcji, folie samoprzylepne dzielimy na:
- Folie monomerowe
- Folie polimerowe
Ze względu na sposób produkcji, wyróżniamy:
- Folie kalandrowane
- Folie wylewane.
Powiązanie użytego surowca ze sposobem produkcji prowadzi nas do ostatecznego podziału na:
- Folie kalandrowane monomerowe – zwane także krótko monomerowymi - folie do aplikacji krótkookresowych najczęściej nie przekraczających 2-5 lat
- Folie kalandrowane polimerowe - – zwane także krótko polimerowymi - folie do aplikacji średniookresowych najczęściej nie przekraczających 4-7 lat
- Folie wylewane polimerowe - – zwane także krótko wylewanymi - folie do aplikacji średniookresowych najczęściej nie przekraczających 4-7 lat
KLEJIstotnym komponentem foli jest klej. Stosowane są przez producentów kleje bezbarwne oraz szare/czarne, mające na celu większą nieprzezierność folii. Istotne jest to zwłaszcza w przypadku aplikacji foli na powierzchniach kolorowych. Zawarty w kleju pigment zapobiega „prześwitywaniu koloru z pod spodu.
W zależności od surowca spotykamy folie z klejem:
Akrylowym, wodnym – umożliwiającym WYŁĄCZNIE aplikację foli na sucho. Stosowane w większości folii samoprzylepnych
Solwentowym – umożliwiającym także aplikację folii na mokro. Stosowane w foliach o specjalnym przeznaczeniu – na przykład do powierzchni trudnych (folie z klejem typu High Tac), aplikacji na szybach (folie do dekoracji szkła) itd.
Innym podziałem ze względu na właściwości kleju jest podziała na folie:
z klejem stałym
z klejem usuwalnym – gwarantującym usuwalność folii wraz z klejem. Producenci podają warunki usuwalność określając czas gwarancji, rodzaj powierzchni czy procent usuwalności. Potocznie przyjęło się klej nazywać usuwalnym, jeżeli przy usuwaniu folii z powierzchni szklanej ponad 90% kleju pozostanie na folii.
z klejem kanalikowym – bezbarwnym lub szarym. Struktura kanalików umożliwia łatwiejsze usunięcie powietrza spod folii.
z klejem repozycjonowalnym – technologia kleju umożliwiająca przesuwanie grafiki z folią po powierzchni aplikacji, nawet po zdjęciu podkładu. Ułatwia i skraca czas aplikacji jednak wymaga większej siły przy pracy raklą w celu prawidłowej aktywacji kleju. Folie z tym klejem stosowane są powszechnie w grafice samochodowej.
z klejem mocnym – dedykowane do aplikacji na powierzchniach trudnych, o niskiej przyczepności własnej.
bezklejowe – zamiast kleju za przytwierdzenie foli do powierzchni odpowiada inne zjawisko fizyczne. Najczęściej spotykanymi foliami bez kleju są:
folie adhezyjne – wykorzystane jest zjawisko mikro ssawek, czyli tworzenia podciśnienia pomiędzy folią a powierzchnią. Wymaga to powierzchni gładkiej – dlatego też folie adhezyjne stosowane są najczęściej na szybach. Przy zachowaniu czystości powierzchni i folii, możliwa jest wielokrotna aplikacja foli.
folie magnetyczne – warstwa kleju zastąpiona została warstwą magnetyczną – folie dedykowane do aplikacji na powierzchniach metalowych. Dostępne są zarówno folie biała – przeznaczone do bezpośredniego zadruku, jak i w wersji brązowej na której aplikuje się zadrukowaną folię się normalną folię z klejem
Folie reklamowe samoprzylepne
Folie samoprzylepne są jednym z najpopularniejszych materiałów w reklamie. W naszej ofercie znajdziesz szeroką gamę folii reklamowych, w tym folie samoprzylepne zewnętrzne, aluminiowe oraz magnetyczne.
Wymienione folie reklamowe są idealne do różnorodnych zastosowań, oferują trwałość, łatwość aplikacji i doskonałą prezentację grafik. Personalizuj przestrzeń i wyróżnij swoją markę dzięki naszym wysokiej jakości foliom.
Sprawdź jakie folie reklamowe i folie samoprzylepne mamy w ofercie.