Kasetony, szyldy, tablice — szerokie zastosowanie dibondu w reklamie zewnętrznej i nie tylko
Dwie zewnętrzne warstwy z aluminium, a pomiędzy nimi termoplastyczny rdzeń z polietylenu (LD-PE) — ta prosta konstrukcja w rzeczywistości jest niezwykle pożądanym na rynku reklamowym kompozytem, który pozwala tworzyć produkty praktycznie niemożliwe (lub bardzo trudne) do uzyskania przy użyciu innych rozwiązań. Kompozyt oferowany pod marką Tubond, należy do grupy kompozytów reklamowych potocznie nazywanych dibondem i stanowi podstawę nowoczesnej reklamy zarówno wewnętrznej jak i zewnętrznej (przy spełnieniu pewnych warunków).
O popularności tego produktu, który znajduje zastosowanie choćby przy budowie kasetonów z dibondu, decydują oczywiście jego zalety, spośród których do najważniejszych należą wysoka sztywność, płaskość i stabilność wymiarowa przy stosunkowo niskim ciężarze. Z kolei w reklamie zewnętrznej, korzystającej nie tylko z kasetonów dibondowych, lecz także szyldów z dibondu oraz tablic dibondowych, do kluczowych atutów kompozytu należą również wysoka odporność na czynniki atmosferyczne oraz odporność na zmiany temperatury przejawiająca się szerokim zakresem temperatur stosowania, tj. od -50° C do +80° C, co jest konsekwencją niskiej rozszerzalności cieplnej kompozytu.
Ale to, co kompozyt reklamowy, potocznie zwany dibondem, stawia na pierwszym miejscu, to także łatwość obróbki i montażu przy pomocy standardowych narzędzi, możliwość wykończenia kasetonów z dibondu, szyldów dibondowych lub tablic z dibondu szeroką paletą kolorów, struktur powierzchni oraz formatów, a przede wszystkim możliwość nadawania form przestrzennych i obróbka 3D (zalecamy stosowanie kompozytu o grubości warstwy aluminium 0,3mm). A to wszystko przy braku problemów z rozwarstwianiem się płyt Tubond. Wspomniana odporność na rozwarstwienie jest konsekwencją specjalnej chemiczno-mechanicznej technologii łączenia. Dodając do tego możliwość zadruku cyfrowego, sitodruku, w przypadku których jedynym zaleceniem jest stosowanie płyty Tubond w kolorze biały mat i powlekanej specjalną warstwą poliestrową zapewniającą optymalną przyczepność tuszu, sprawia, że płyty Tubond stają się kompozytem niemal idealnym.
Kasetony z dibondu, szyldy, tablice – dibond w reklamie
Oczywiście szereg zalet, którymi cechuje się Tubond, będący doskonałą alternatywą dla popularnego dibondu, przekłada się na niemal nieograniczone możliwości wykorzystywania kompozytu. Wspomniana na początku reklama zewnętrzna jest tego najlepszym przykładem. Zleceniodawcy chętnie wybierają Tubond, bo mają świadomość, że jest to rozwiązanie na wiele lat, a wykonawcy w pełni świadomie polecają go, bo wiedzą, że można z niego wykonać trwałe nośniki reklamy, szyldy i tablice informacyjne, pylony reklamowe, a nawet kasetony i elementy nośników reklamy podświetlanej. Do tego dochodzi estetyka — Tubond nie blaknie i nie odbarwia się, a wykonane z niego konstrukcje łatwo utrzymać w czystości przy zachowaniu odpowiedniej staranności.
Swój uniwersalny charakter i tak szerokie zastosowanie w reklamie wewnętrznej i zewnętrznej płyty Tubond zawdzięczają także różnorodnym wykończeniom powierzchni. Warstwy aluminium pokrywane są standardowo lakierem poliestrowym jednostronnie lub dwustronnie i wykańczane są w połysku lub w macie. Oprócz tego istnieje możliwość wyboru płyty w wersji szczotkowanej lub z efektem lustra bądź innymi dekorami. W przypadku płyt z lustrzaną powierzchnią kompozyt reklamowy zwany potocznie dibondem ma podobną refleksyjność jak tradycyjne szklane lustro, ale w przeciwieństwie do niego nie tłucze się, a do tego jest w porównaniu z nim o ok. połowę lżejsze. Lustrzane płyty z tzw. dibondu stosowane są jednak wyłącznie wewnątrz pomieszczeń.
Biorąc pod uwagę wszystkie zalety i niemal brak jakichkolwiek istotnych wad okazuje się, że popularność kompozytu reklamowego zwanego potocznie dibondem jest w pełni uzasadniona i jest pochodną jego niesamowitej uniwersalności i wszechstronności. Nic dziwnego, że kompozyt reklamowy powszechnie określany mianem dibond znajduje tak szerokie zastosowanie przy produkcji kasetonów, szyldów, tablic i innych elementów reklamy zewnętrznej.
W ofercie firmy Tuplex znajduje się szeroka gama płyt kompozytowych, wśród których Tubond bez wątpienia można określić mianem marki premium. Nasz dział handlowy oraz doradcy techniczni pomagają klientom znaleźć optymalny materiał, który w maksymalnym stopniu spełni ich oczekiwania. Aby uzyskać pomoc w doborze tworzywa, wystarczy skontaktować się z dowolnym spośród 18 oddziałów firmy Tuplex rozlokowanych w całej Polsce, w których wykwalifikowani i doświadczeni doradcy odpowiedzą na wszelkie pytania i zaproponują najlepsze rozwiązanie lub wygodnie zamówić wybrane produkty on-line.
Strefa wiedzy
- Elewacje wentylowane — jaki materiał wybrać? 0
- Monomeryczne folie samoprzylepne - fakty i mity 0
- PCW (PVC) – niezastąpiony materiał w reklamie 0
- PET-G - tworzywo idealne o wielofunkcyjnym zastosowaniu 0
- Płyty akrylowe w budownictwie biurowym i meblarstwie 0
- Solid Surface Staron - tworzywo mineralno-akrylowe z mnóstwem zastosowań 0
- Spieki kwarcowe Laminam — doskonałe odwzorowanie piękna i surowości 0
- Szklarnia z poliwęglanu – idealna alternatywa dla tradycyjnych rozwiązań 0
- Świetliki dachowe i naświetla – jaki materiał wybrać? 0
- Tworzywa sztuczne – „czarna owca” współczesnego świata? 0
- Wiaty przystankowe — czym zastąpić blachę i szkło? 0
- Zadaszenia z poliwęglanu 0
- Zalety i zastosowanie podświetlenia LED 0
- Zastosowanie i montaż płyt HPL 0
- Laminaty HPL - szerokie zastosowanie w aranżacji wnętrz 0
- Materiały kompozytowe w budownictwie 0
- Poliwęglan trapezowy - nie tylko do zadaszeń 0
- Konstrukcje narażone na wilgoć — z czego je wykonać? 0
- Czy z poliwęglanu można wykonać przydomowy daszek lub ogród zimowy? 0
- Płyty kompozytowe jako materiał na stoiska targowe 0
- Kurtyny PCW — idealne zabezpieczenie w formie bramy przemysłowej… i nie tylko 0
- 10 największych mitów na temat plastiku 0
- Laminam - innowacje i zrównoważony rozwój 0
- zasady 3R czyli Reduce, Reuse, Recycle 0
- Kasetony, szyldy, tablice — szerokie zastosowanie dibondu w reklamie zewnętrznej i nie tylko 0